افراد موفق سال هاست که به تاثیر مربیان زندگی اعتقاد دارند و سوگند می خورند. اما بسیار از مردم هنوز برای استخدام یک مربی زندگی تردید دارند. به همین دلیل قصد دارم در این مقاله به سوال ” چرا افراد به کوچینگ زندگی نیاز دارند ؟ ” پاسخ دهم. یک مربی زندگی یا لایف کوچ می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید واقعا می خواهید با زندگی خود چه کنید و مهم تر از همه آنها می توانند در تشخیص چگونگی انجام این کار کمک کنند. بسیاری از مردم فکر می کنند که نیاز به کمک ندارند و خودشان می توانند به تنهایی هر کاری را انجام دهند. اما حقیقت این است که همیشه به پشتیبانی نیاز دارید. به خصوص پشتیبانی یک فرد حرفه ای و با تجربه که می تواند شما را در رسیدن به جایی که می خواهید، بودن اتلاف وقت و هزینه اضافی کمک کند.
 
مجموعه آموزش های رایگان و کاربردی در سایت دکتر علیرضا فیروزی که زندگی شخصی و حرفه ای شما را متحول میکند : 
آموزش مدیریت و رهبری کسب و کار 
آموزش روش های مذاکره کردن و برقراری ارتباط موثر 
آموزش کوچینگ فردی و بیزینس کوچینگ 
 

12 دلیل این که چرا افراد به کوچینگ زندگی احتیاج دارند ؟

در اینجا 12 نشانه اصلی وجود دارد که می گوید شما به کوچینگ زندگی نیاز دارید.
پیشنهاد می کنیم مقاله مارا در زمینه ۴ دلیل که باید از کوچینگ کسب و کار استفاده کنید  را  نیز مطالعه نمایید.

احساس گم شدن می کنید

نکته ای که لایف کوچ ها در آن بسیار عالی هستند، این است که به افراد در هنگامی که احساس گم شدن و سردرگمی می کنند، کمک می کنند تا راه خود را پیدا کنند. اگر به جایی رسیده اید که نمی دانید چه کسی هستید و از زندگی چه می خواهید، استخدام و کار کردن با یک مربی زندگی، نقطه شروع مناسبی برای آغاز سفر جدید زندگی است.
 
 

اگر به خودتان شک دارید  پس به کوچینگ زندگی نیاز دارید

اگر به خود شک دارید، مربی زندگی می تواند به شما کمک کند تا خود و استعداد هایتان را بهتر بشناسید. بیشتر اوقات ما نمی دانیم واقعا جه می خواهیم و به همین دلیل توسط افرادی که در اطرافمان هستند و نشانه هایی که وارد زندگیمان می شود، دچار سردرگمی می شویم. یک مربی زندگی می تواند به شما در درک رویاهایتان و همچنین بهترین راه برای رسیدن به آن، کمک کند.
 
 

شما یک چشم انداز دارید، اما برنامه روشنی ندارید

مواقعی در زندگی وجود دارد که شما هدف یا چشم اندازی برای آینده خود دارید، اما سرنخی برای رسیدن به آن ندارید. لایف کوچ می تواند شما را در مراحل ایجاد برنامه عملی راهنمایی کند تا بتوانید به رویاهایتان برسید. بسیاری از ایده های عالی به دلیل عدم سازماندهی و شفافیت از بین می روند.
 

می خواهید حرفه خود را تغییر دهید

اگر می خواهید از شغلی که اکنون دارید خارج شوید و کسب و کار خود را شروع کنید و یا وارد یک شغل جدید شوید، راهنمایی های یک مربی زندگی، می تواند به شما اعتماد به نفس لازم برای راه اندازی کسب و کار خودتان را بدهد.
 

کوچینگ زندگی می تواند به بهبود سلامتی شما کمک کند

اگر وضعیت سلامتی و جسمانی شما در حالت خوبی نیست، ممکن است بخواهید یک مربی زندگی استخدام کنید. مربیان زندگی می توانند به شما در برنامه ریزی وعده های غذایی کمک کنند و مشخص کنند کدام غذا ها برای سلامتی شما بهتر هستند. اگر می خواهید سریع تر نتیجه بگیرید، بهتر است تنهایی این مسیر را شروع نکنید.
 
 

  1. شاید شما چیز هایی را فراموش می کنید

اگر همیشه کار هایی مانند شستن لباس ها و یا بیرون بردن اشغال ها را فراموش میکنید، آیا واقعا به آینده خود از صمیم قلب ایمان دارید؟ داشتن یک لایف کوچ به شما کمک می کند تا مسئولیت پذیر تر باشید و شما را در رسیدن به اهداف و رویاهایتان پشتیبانی می کند.
 

اگر همیشه از تعهدات خود پیروی نمی کنید به فکر استخدام لایف کوچ باشید

اگر به کسی نیاز دارید که باید به او پاسخگو باشید، یک مربی زندگی آنلاین بهترین شخص است که می تواند در کنار شما باشد. اگر همیشه برخی از تعهدات خود را زیر پا می گذارید و یا اهمیتشان برای شما کمرنگ می شود، ممکن است به شخصی نیاز داشته باشید تا به شما یادآوری کند که کار های خود را به درستی انجام دهید و به شما کمک کند تا انگیزه بیشتری کسب کنید.
 

همه چیز را به تعویق می اندازید

با به تعویق انداختن هرگز به جایی که می خواهید، باشید، نمی رسید. برای رسیدن به اهداف خود باید انضباط و عمل داشته باشید و این مستلزم انجام به موقع کار ها و پیش رفتن از روی برنامه است. یک مربی زندگی می تواند به شما کمک کند تا الگوی رفتاری خود را تغییر داده و عادت به تعویق انداختن کار ها را کنار بگذارید تا بتوانید به جلو حرکت کنید و زندگی خود نظر خود را بسازید.
 

شما وقت زیادی برای هدر رفتن ندارید

واقعیت این است که مردم این روز ها وقت زیادی ندارند. اتلاف وقت در محافل، بیشتر از زمانی که برای اهداف خود تلاش می کنید، وقت شما را می گیرد. کار با یک مربی زندگی باعث می شود تا سریع ترین راه حل ها را بیابید و در مسیر خود حرکت کنید و در وقت خود صرفه جویی کنید تا بتوانید هر چه سریع تر به اهداف خود برسید.
 
 

می خواهید درآمد بیشتری کسب کنید

یک معضل مهم در میان مردم این است که همه ما برای زندگی به پول زیادی نیاز داریم. ورود به شغل رویایی شما ممکن است باعث شود که درآمد پایداری که الان دارید را دیگر نداشته باشید. این نیز یکی دیگر جواب هایی است که در مورد سوال ” چرا افراد به کوچینگ زندگی نیاز دارند ؟ ” باید به شما بدهم. مربی زندگی می تواند به شما کمک کند در حالی که کاری را که دوست دارید، انجام می دهید، درآمد بیشتری نیز کسب کنید. مربی می تواند شما را به سمت منابع هدایت کند و به شما بینشی که برای موفقیت به آن نیاز دارید، را به شما بدهد.
 
 

شما مستعد استرس هستید

اگر فردی هستید که به راحتی دچار استرس یا ناامیدی می شوید و بدون هیچ گونه حمایتی سعی در انجام کار هایی به تنهایی دارید، این کار فقط ناامیدی و استرس شما را بیشتر می کند. این نیز یکی دیگر از دلایلی این که چرا افراد به کوچینگ زندگی نیاز دارند است. شما با استخدام یک مربی زندگی می توانید در مصرف انرژی های خود صرفه جویی کنید و استرس خود را نیز کنترل کنید. این مربی در رسیدن به اهداف شما پشتیبان شما خواهد بود. نه تنها مربی زندگی، مسیر شما را شفاف تر می کند، بلکه می تواند تکنیک ها و تمرین هایی برای رسیدن به آرامش به شما ارائه دهد تا بتوانید با استرس خود کنار بیایید.
 
 

می توانید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

یکی دیگر از دلایلی که چرا افراد به کوچینگ زندگی نیاز دارند این است که یک کوچ زندگی می تواند به شما در تقویت اعتماد به نفس کمک کند. مربی زندگی اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و عادت های بد شما را بهبود می بخشد و زندگی شما را بهتر می کند. همچنین به شما کمک می کند تا به رویاهایتان برسید. کوچ زندگی به شما نشان می دهد که شما نیز مانند تمام افراد موفق، شایستگی داشتن زندگی بهتر را دارید و در کنار شما می ماند تا تجربیات لذت بخشی کسب کنید و به اعتماد به نفس بیشتری برسید.
 
اگر هر کدام از موارد فوق برای شما نیز صدق می کنید، وقت ان رسیده که یک لایف کوچ استخدام کنید. بسیاری از موفق ترین افراد روی کره زمین از مربیان زندگی کمک می گیرند. شما نیز می توانید از خدماتی که کوچ زندگی به شما ارائه می دهد بهره مند شوید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *