کوچینگ توسعه فردی را می توان بخشی از لایف کوچینگ یا همان کوچینگ زندگی در نظر گرفت. به طور کلی کوچینگ در روانشناسی به معنای تکنیکی برای دستیابی به موفقیت در زندگی فردی، اجتماعی و شغلی محسوب می شود. اگر می خواهید به یک کوچ حرفه ای در زمینه توسعه فردی تبدیل شوید، باید با مهارت های پایه در این زمینه آشنایی داشته باشید. کوچینگ توسعه فردی و کسب و کار کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. به همین دلیل کوچ فردی و کسب و کار نیز با یکدیگر تفاوت دارند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با مهارت های ضروری در زمینه کوچینگ رشد فردی به طور کامل آشنا کنیم.

کوچینگ توسعه فردی
مهارت های کاربردی و کلیدی در کوچینگ توسعه فردی

مهارت های پایه در کوچینگ توسعه فردی

برای آشنایی با کوچینگ توسعه فردی و مهارت های مورد نیاز آن می توانید از دوره کوچینگ فردی، کتاب کوچینگ فردی و یا فایل های کوچینگ فردی pdf کمک بگیرید. مهارت های پایه و کلیدی در آموزش کوچینگ فردی به شرح زیر می باشند.

  • همدلی کردن: یکی از ضروری ترین مهارت های کوچینگ مثبت فردی توانایی همدلی کردن است. بسیاری از افراد همدلی را با همدردی اشتباه می گیرند. در صورتی که برای تبدیل شدن به یک کوچ حرفه ای در زمینه توسعه فردی باید بتوانید با افراد همدل شوید. همدلی به این معنا می باشد که خودتان را جای فرد مقابل بگذارید و تمامی شرایط را از جایگاه او مورد ارزیابی قرار دهید. در این صورت می توانید احساسات او را درک کنید.
  • متمرکز بودن: از دیگر مهارت های کوچینگ توسعه فردی تمرکز داشتن است. زمانی که بتوانید روی شرایط متمرکز باشید، می توانید مسیر درستی را برای رسیدن به اهداف تعیین شده پیدا کنید. بنابراین از هدف اصلی کوچینگ منحرف نمی شوید و سریع تر جزئیات را درک می کنید.
  • توانایی پرسشگری: در کوچینگ موفقیت باید توانایی بالایی در پرسش سوالات کلیدی و ضروری داشته باشید. در صورتی که نتوانید سوالات مهم و قدرتمند بپرسید، قطعا جواب های کلیدی نیز دریافت نمی کنید. بنابراین اگر می خواهید به یک کوچ توسعه فردی تبدیل شوید، باید بتوانید قدرت پرسشگری خود را افزایش دهید.
کوچینگ توسعه فردی
مهارت های پایه در کوچینگ توسعه فردی

برای تبدیل شدن به کوچ توسعه فردی این مهارت ها را نیاز دارید!

مهارت کوچینگ چیست؟ مهارت های کوچینگ به افراد کمک می کنند تا به یک کوچ حرفه ای تبدیل شوند. هزینه کوچینگ فردی کاملا وابسته به میزان مهارت های کوچ فردی می باشد. از مهم ترین و حساس ترین مهارت های مورد نیاز در کوچینگ توسعه فردی می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • برای حرفه ای شدن در زمینه کوچینگ توسعه فردی باید دارای ذهنی باز باشید و بدون قضاوت راهکار ارائه دهید. به طور کلی یک کوچ حرفه ای به خوبی می داند که عدم قضاوت و تعصب روی موضوعات از مهم ترین و کلیدی ترین مهارت های کوچینگ می باشد.
  • از طرفی شنونده بودن از اصلی ترین مهارت های کوچینگ توسعه فردی می باشد. اگر می خواهید به یک کوچ حرفه ای در زمینه توسعه فردی و موفقیت تبدیل شوید، در ابتدا باید شنونده خوبی باشید. در این صورت می توانید گفتگوهای تاثیرگذار و رضایت بخشی را تجربه کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *