آیا آرزو دارید که با سختکوشی و خطرپذیری ایده بزرگی را بپرورانید و محصولی یا خدماتی را روانه بازار کنید؟ یا اینکه ترجیح میدهید در طول دوران زندگی درآمد ثابتی داشته باشید؟ تفاوت های میان کسی که ذهنی کارآفرین دارد و کسی که برای دیگران کار کردن را مقدم می داند، مهم و تعیین کننده است و به خصوص اگر درسالهای نخستین نخستین ورود به بازار کار بتوانید با خواسته درونی خود آشنا شوید بهتر می توانید برای آینده خود تصمیم گیری کنید. به همین خاطر ۹ تفاوت میان کارآفرینان و کارمندان را مطالعه کنید تا دریابید که  شما به کدام گروه تعلق دارید.

 

۱-کارآفرینان افرادی نیستند که تنها میخواهند برای خودشان کار کنند بلکه افرادی هستند که چشم اندازی بزرگ در زندگی دارند و برای رسیدن به اهدا فشان استراتژیهای مشخص دارند.

 

۲- افرادی که برای فرد دیگری کارمیکنند (برای مثال کار شرکتی دارند) از امنیت شغلی و فیش حقوقی باثبات و پایدار لذت میبرند و همچنین ترجیح  میدهند در محیطهای سازمان یافته مانند شرکتهای بزرگ حضور داشته باشند.

 

۳-کارآفرینان از این حقیقت که میتوانند با تلاش وجدیت موفق شوند و با این موفقیت به درآمد خود بیفزایند لذت میبرند

 

۴-هم کارآفرینان و هم کارمندان وظیفه شناس سختکوش هستند اما کارآفرینی نیاز دارد که ذهن فرد ۲۴ ساعت شبان هروز درگیر کار باشد (به خصوص درابتدای کار).

در شرکتها نقشهای گوناگونی وجود دارند، بنابراین اگر یک فرد کمکاری کند یا اشتباهی را مرتکب شود، فرد دیگری احتمالا آن را جبران خواهد کرد اما به عنوان یک کارآفرین شما باید بیشتر از حد معمول توانایی داشته باشید و به شدت هم مقاوم باشید تا در مقابل مشکلات و چالشها دوام بیاورید.

همچنین برخی مواقع برای یک کارآفرین، نخستین اشتباه میتواند آخرین اشتباه باشد و به نابودی کسب و کار بینجامد

۵-بسیاری از کارمندان شرکتها تعهدات مالی دارند که باعث میشوند آ نها از خطرکردن برای تحقق یک ایده و توسعه یک کسب و کار پرهیز کنند. اگر ایده جذابی به ذهن آ نها برسد فورا نگرانی بابت پرداخت وام خانه یا دیگر قسطها باعث میشود تا آ نها از پیگیری ایده خود منصرف شوند.

به همین خاطر است که بسیاری از کارآفرینان نسبتا جوان هستند و به تازگی فارغ التحصیل شده اند.

۶-کارآفرینان به این فکر نمیکنند که هر چه زودتر به پول برسند بلکه آ نها رشد بلند مدت و مداوم را مد نظر قرار میدهند و پو لهایی را که به دست میآورند نیز به جای اینکه برای کالاهای مصرفی خرج کنند، به سرمایه گذاری مجدد در یک ایده اختصاص میدهند

۷-کارمندان از آخر هفته های خود لذت بیشتری میبرند، با خانواده شام میخورند و به تعطیلات میروند. اما کارآفرینان گاهی مجبور میشوند آخر هفته های خود را نیز به کسب و کاراختصاص دهند و از این بابت نگرانی ندارند

۸-کارمندان میتوانند از تفریحات و سرگرم یها لذت ببرند و به فکر ورزش کردن و موسیقی گو ش کردن باشند اما ذهن یک کارآفرین موفق به خصوص در شروع کار به طور کامل به ایده هایش تعلق دارد و کمتر از امور دیگر لذت میبرد

۹-کارآفرینان تا حدی خیره سر و کله شق  هستند و معمولا در استدلال کردن توانایی بیشتری از سطح معمولی ندارند.

در واقع اگر فرد بیش از حد منطقی باشد میتواند خودش را قانع کند که ایده اقتصاد ی اش با شکست مواجه خواهد شد. کارآفرینان از توان بالایی در تحلیل بازار برخوردارند و به خوبی شرایط بازار را درک میکنند.

 

منبع مجله خلاقیت شماره ۱۸

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *