5 جادوی کاریزما برای کارآفرینان و کسب و کار.

چرا کاریزما برای کسب و کارها؟

کاریزما یکی از ویژگی های ضروری یک فرد موفق است. اگر به رهبران، مبتکران، افسانه‌ها و عموماً موفق‌ها نگاه کنید، یکی از ویژگی‌های همه آنها کاریزما است. برای رسیدن به چنین ارتفاعاتی، مهم است که بفهمیم چرا کاریزما برای موفقیت بسیار ضروری است.

کاریزمای واقعی کار سختی است. تعداد کمی از مردم وقت می گذارند تا اعتقادات اساسی، انعطاف پذیری و عمق کاریزما را به تصویر بکشند: از این رو ماهیت گریزان کاریزما در عصر کنونی ما است. در واقع، بسیاری از چیزهایی که به عنوان کاریزما ظاهر می شوند، اغلب جذابیت های اغوا کننده و در عین حال توخالی هستند.

افراد کاریزماتیک می توانند توده ها را به حرکت درآورند، آنها می توانند بسیاری از مردم را طلسم کنند. به همین دلیل است که کاریزما از آنها رهبران، سیاستمداران و مدیران خوبی می سازند. کاریزما به یک چشم انداز و یک هدف نیاز دارد. افراد کاریزماتیک می توانند با کمک کاریزمای خود، بینش خود را بر توده ها بگسترانند. انسان ها وقتی با یک فرد کاریزماتیک روبرو می شوند، احساسات قوی و شدیدی را احساس می کنند. فرد کاریزماتیک حتی لازم نیست همیشه جذاب باشد. – جولیا سوباینسکی

اگر امیدوارید در اوج باشید و می‌خواهید بر مشتریان، مشتریان، کارکنان و همکاران خود تأثیر بگذارید، باید کاریزما یا، جذابیت و همدلی را به عنوان بخشی از استراتژی رهبری خود توسعه دهید.

افراد موفق رهبر هستند؛ آنها این توانایی را دارند که افراد را در اطراف خود جذب کنند تا به آنها در رسیدن به هدف نهایی کمک کنند. کاری که گفتن آن بسیار ساده تر از انجام آن است.

بخش بزرگی از کاریزما وضعیت ذهنی شماست. اگر بزرگ فکر کنید، بزرگ جلوه خواهید کرد. – جولیا سوباینسکی

حضور رهبران برای بشریت ضروری است. آنها کسانی هستند که شجاعت و توانایی القای باور را در درون دیگران دارند تا از کاری که انجام می دهند حمایت کنند و به آنها کمک کنند تا به جایی که می خواهند برسند.

رهبران کاریزماتیک عمدتاً ارتباط‌دهنده‌های بسیار ماهری هستند – افرادی که هم از نظر کلامی فصیح هستند و هم می‌توانند با پیروان در سطحی عمیق و احساسی ارتباط برقرار کنند. آنها می توانند یک چشم انداز قانع کننده یا فریبنده را بیان کنند و می توانند احساسات قوی را در پیروان خود برانگیزند. این چیزی است که آنها را موفق می کند.

استیو جابز همه این کارها را به تنهایی انجام نداد. ولی با استعدادترین افراد پشت سرش به رویای او ایمان آوردند و به خاطر کاریزما و نبوغش او را به حرکت درآوردند.

این چیزی است که وقتی وارد اتاق می شوید نور را به اتاق می آورد. این چیزی است که باعث می شود مردم احساس کنند که دیگران نمی توانند. این در مورد تأثیرگذاری است و به شما گوش می دهند که گویی وقتی صحبت می کنید، فرا بشری هستید.

افراد کاریزماتیک موفق هستند زیرا چشم ببر دارند. آنها شخصیت آلفا هستند که هنوز هم می توانند با همه ارتباط برقرار کنند و با آنها همدلی کنند و باعث شوند که آنها به اندازه دیگران احساس اهمیت کنند.

افراد با هاله و کاریزمای دوست داشتنی معمولا در زندگی خود موفق هستند. زندگی خصوصی آنها باشد یا شغلشان: آنها بسیار محبوب هستند، می توانند به راحتی به آنچه می خواهند برسند و می توانند ایده های خود را بهتر منتقل کنند – مردم به آنها گوش می دهند. به عنوان یک قاعده، این افراد به نظر می رسد بسیار با اعتماد به نفس، هستند و اغلب، نظرات آنها برای دیگران مهم است. – جولیا سوباینسکی

جادوی کاریزما برای کارآفرینان و کسب و کار

دنیای کسب و کار با نوآوری و تغییرات مستمر ، سریعتر از همیشه در حال حرکت است. برای همگام شدن با این چشم‌انداز همیشه در حال تغییر و پیچیده، ضروری است که رهبران کسب‌وکار، کارآفرینان، و همه تحول‌سازان آینده‌نگر یاد بگیرند که بسیار قدرتمندتر با هم ارتباط برقرار کنند.

بنابراین، بیایید ببینیم که چگونه می توانیم شروع به رشد مغناطیس شخصی خود کنیم. کاریزما به دور از اینکه یک ویژگی جادویی و غیرقابل توضیح باشد، می‌تواند به مجموعه‌ای از رفتارهای مشخص و عمدتا غیرکلامی تقسیم شود که می‌توان آنها را آموخت، تمرین کرد و طبیعی کرد.

در اینجا برخی از راه ها جادویی کاریزما آورده شده است:

1. جادوی کاریزما برای کارآفرینان و کسب و کار: آشکارا با تیم خود همدل هستند

رهبران کاریزماتیک کسب و کار مغناطیسی هستند، زیرا آنها با همدلی به تیم ها و همکاران خود گوش می دهند، صرف نظر از اینکه آنچه را که می شنوند دوست دارند یا دوست ندارند. اگر بتوانید خونسرد بمانید و بدون در نظر گرفتن اینکه اخبار به سلیقه شخصی شما است یا خیر، متانت را نشان دهید، در این صورت نشانه های یک رهبر واقعا کاریزماتیک را دارید.

هنگام مدیریت یک تیم، این مسئولیت شماست که به کارکنان خود نزدیک شوید و از آنها بپرسید که چگونه کار می کنند. منتظر نباشید تا کارمندان با تمجید یا شکایت نزد شما بیایند. مردم همیشه از نزدیک شدن به یک مدیر یا رهبر برای بیان احساسات خود اطمینان ندارند. بنابراین، این به شما بستگی دارد که به عنوان یک رهبر ارزش این را داشته باشید که مرتباً با آنها تماس بگیرید. یک تیم شاد یک تیم منسجم است.

تیم خود را دور از دسترس قرار ندهید. اگر دیوار دفاعی ایجاد کنید، نمی توانید انتظار داشته باشید که دیگران به شما اعتماد کنند. پارانویا پارانویا را ایجاد می کند. کاریزما واقعی ریشه در اعتماد دارد. شما باید بتوانید مخالفت را بدون ایجاد واکنش عاطفی تحمل کنید. در غیر این صورت، ممکن است خود را در محاصره شیکفان قرار دهید و از طریق ترس حکومت کنید. این اساس کاریزما نیست، بلکه اساس استبداد و منفی گرایی است.

2. جادوی کاریزما برای کارآفرینان و کسب و کار: مشتریان خود را بشناسید

همچنین بسیار مهم است که به طور مداوم با مشتریان و مشتریان خود – حتی آنهایی که ممکن است چیزهای خوبی برای گفتن ندارند – بررسی کنید. هنگامی که از مشتریان خود نظر آنها را می‌پرسید و به نظرات آنها گوش می‌دهید، می‌توانید محصول یا خدمات خود را مطابق با آن تنظیم کنید. همچنین به مردم نشان می‌دهید که کسب‌وکارتان به آنها خدمت می‌کند – و فقط به شما مربوط نمی‌شود.

یک رهبر کاریزماتیک با یادگیری در مورد سلایق و ترجیحات فردی مشتریان؛ تأثیر زیادی بر آنها می گذارد. نمی توان به همه پاسخ داد، و برخی از مردم همیشه ناامید خواهند شد. با این حال، وقتی تعامل شخصی‌تر به نظر می‌رسد، مشتریان نه تنها برای محصول، بلکه برای افراد آن نیز به سمت برند شما جذب می‌شوند. شما همیشه آن را به درستی دریافت نخواهید کرد، اما لمس همدلانه، پیوندهای پایداری را ایجاد می کند که قیمتی ندارند.

3. جادوی کاریزما برای کارآفرینان و کسب و کار: بیشتر گوش کنید کمتر صحبت کنید

به عنوان یک رهبر تجاری، مهم است که فقط احساس همدلی نکنید، بلکه آن را نشان دهید. همدلی ناشی از اقدامی است که انجام می دهید.

شما همدلی خود را با گوش دادن موثر، به جای صحبت کردن، نقطه کانونی تعاملات خود را افزایش می دهید. به عنوان یک رهبر، اغلب شما باید شروع کننده گفتگو باشید. اما پس از شروع مکالمه، شما باید بیشتر گوش دادن را انجام دهید.

یک راه خوب برای اولویت دادن به گوش دادن این است که قبل از اینکه در مورد احساسات خود صحبت کنید، از مردم درباره احساسات و نظراتشان بپرسید. این کاری است که می توانید نه تنها با مشتریان، بلکه با کارکنان و همکاران خود انجام دهید. و الهام‌بخش‌ترین رهبران گوش می‌دهند تا بفهمند، در مقابل گوش دادن صرفاً برای پاسخ دادن: آنها نیازی به شنیدن صدای صدای خود ندارند.

اگر تیم شما احساس کند که شنیده نمی شود، آنها احساس می کنند نامرئی هستند. کار به شدت تنها می شود و بهره وری ناگزیر آسیب می بیند. هر رهبر در چنین سناریویی به ندرت تأثیر مطلوبی از خود بر جای می گذارد.

برای بهبود کاریزما ضروری است به تیم های خود گوش دهید. به تک تک اعضای تیم احترامی که شایسته آنهاست را بدهید. این بدان معنا نیست که همیشه باید موافق باشید. اما به این معنی است که باید کاری کنید که همه آنقدر احساس کنند که شما مهم هستید. مردم ذاتاً می خواهند خوب کار کنند. و برای اینکه این اتفاق بیفتد، آنها باید احساس کنند که به رسمیت شناخته شده اند. اطمینان از این امر به شما به عنوان رهبر بستگی دارد.

4. جادوی کاریزما برای کارآفرینان و کسب و کار: حتی زمانی که چیزی را نمی دانید هدفمند باشید

بخش دیگری از چیزی که افراد را کاریزماتیک می کند، سطح وضوح و اعتقاد آنهاست. یک رهبر کسب و کار با اعتماد به نفس ایده های خود را به طور واضح و مختصر بیان می کند. اگر توضیحات شما ساعت ها ادامه داشته باشد، مبهم خواهید بود. مردم تصور می کنند که شما یا نمی دانید چه کاری انجام می دهید یا بدتر از آن، چیزی برای پنهان کردن دارید.

به همین ترتیب، داشتن اعتماد به نفس برای اعتراف در زمانی که به سادگی «نمی‌دانید» مهم است. یک رهبر انسان است و نمی تواند پاسخ همه چیز را بداند. تواضع و هوش هیجانی زیادی در اعتراف وجود دارد که ما در حال حاضر نمی دانیم. مردم از چنین صداقتی قدردانی می کنند و تا زمانی که شما متعهد به یافتن راه حل باشید، تمایل بیشتری به ایمان به رهبری شما خواهند داشت.

حتی قدرتمندتر، رهبری است که می تواند اعتراف کند که در قضاوت اشتباه کرده است. تا زمانی که مصمم به یافتن یک راه مثبت به جلو هستید، این تنها چیزی است که اهمیت دارد. چنین اصالتی در دنیایی که در آن بسیاری از افراد پشت جسارت و نماها پنهان می شوند تا عیب های خود را بپوشانند، نادر است. یک رهبر فروتن، یک رهبر کاریزماتیک است.

5.جادوی کاریزما برای کارآفرینان و کسب و کار: اصالت داشته باشید

رهبری بدون اصالت م همدلی، خودشیفتگی است. کسانی که کاریزمای کاذب دارند،  متکبر، خودمحور و ناصادق هستند.این بدترین نوع رهبر است. هدف واقعی آنها اتحاد مردم نیست، بلکه تفرقه انداختن و تسخیر است.

آنها عمداً افراد را از هم جدا می کنند و اغلب به اینکه هم زمان مورد علاقه و هم منفور هستند، افتخار می کنند. چنین رهبرانی میراث مثبت پایداری بر جای نمی گذارند. آنها ذاتاً ضعیف هستند و به همان اندازه که می خواهند تأثیر بگذارند، همیشه در درازمدت شکست خواهند خورد.

برای اینکه یک رهبر واقعاً درخشان باشید، به جای متکبر، اعتماد به نفس داشته باشید. یک رهبر بزرگ باید به زندگی کارکنان خود کمک کند، نه اینکه صرفاً به دنبال تأیید، تحسین باشد و ارتشی از پیروان بی فکر داشته باشد. از قضا، هرچه کمتر به دنبال اعتبار سنجی باشیم، در نتیجه تلاش های سخاوتمندانه خود اعتبار بیشتری دریافت می کنیم.

بنابراین یک رهبر کاریزماتیک از قدرت خود به طور مسئولانه استفاده می کند. به آنها موقعیتی با اعتبار بزرگ داده شده است و می دانند که باید از قدرت خود خردمندانه و بزرگوارانه استفاده کنند.

با یک نکته کلیدی پایان می دهم. اگر چیزی از این مقاله به یاد دارید، این را به خاطر بسپارید؛ کاریزمای واقعی متعلق به کسی است که هرگز دنبال نمی کند بلکه مسیر خود را از طریق رمز و راز این زندگی می گذراند، همیشه باز می ماند تا از اشتباهات منحصر به فرد خود بیاموزد.

منبع اول

منیع دوم

منبع سوم

کتاب پیشنهادی برای مطالعه

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *