مهم‌ترین مهارت‌ های مدیریتی: اگر سازمانی را اداره می‌کنید، از اهمیت مهارت‌ های مدیریتی کاملاً آگاه هستید. می توانید جهت کسب این مهارت ها از بیزینس کوچینگ (کوچینگ کسب و کار ) کمک بگیرید تا مدیر یک کسب و کار موفق شوید. مدیریت صحیح در سازمان باعث افزایش بهره‌وری و اخلاق کاری در محیط کار می‌شود. تجارت به ‌سرعت و سریع‌تر از همیشه در حال تغییر است. شما به‌ عنوان یک مدیر باید چابک، مقاوم و به بهترین شکل مدیریت خود باشید؛ و تمام مهارت‌ های مدیریتی را به بهترین شکل یاد بگیرید. شما نمی‌توانید برای یک مدیریت دست روی دست بگذارید و منتظر فرصت‌ها باشید شما باید تمام مهارت‌های مربوط به مدیریت را به ‌خوبی فرابگیرید. شما باید مطمئن شوید که تمام مهارت‌های مناسب را دارید تا یک مدیر عالی باشید و آینده خود را مدیریت کنید.
شرکت‌ها برای پیشبرد اهداف خود به یک مدیر با مهارت بالا نیاز دارند تا بتوانند مدیریت شرکت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. کسب مهارت‌ های مدیریتی برای هر یک از افراد سازمان نیاز است تا بتوانند تا در مواقع دشواری و سختی از این مهارت استفاده کنند.

پیشنهاد میکنیم مقاله 10 توصیه که پیتر دراکر به مدیران می کند را مطالعه نمایید.
مهارت ‌های مدیریتی چیست؟
مهارت‌ های مدیریتی را می‌توان به ‌عنوان ویژگی‌ها یا توانایی‌های خاص فردی تعریف کرد که یک شرکت برای انجام وظایف خاص خود باید مهارت‌های مدیریتی لازم را داشته باشد. مهارت‌ های مدیریتی شامل ظرفیت انجام وظایف اجرایی در یک شرکت ضمن جلوگیری از موقعیت‌های بحرانی و حل سریع فوری مشکلات در هنگام وقوع  مشکلات هستند. مهارت ‌های مدیریتی می‌تواند از طریق یادگیری و تجربه عملی توسط مدیری که قصد افزایش مهارت‌ های مدیریتی را دارد توسعه پیدا کند. مهارت های مدیریتی به مدیر کمک می‌کند تا با همکاران خود ارتباط برقرار کند و یاد بگیرد چگونه به‌ خوبی با زیردستان خود رفتار کند و این امکان را می‌دهد تا فعالیت تیمی به‌ صورت آسان در سازمان قابل انجام باشند.

10 مهارت مدیریتی
10 مهارت مدیریتی که هر مدیر باید داشته باشد
مدیر اهداف را برای گروه تعیین می‌کند و برای تحقق این اهداف به ‌طور جدی کار می‌کند. همچنین ممکن است که مدیران نتوانند درک کنند که چرا کارمندان خود کم‌کار می‌کنند؛ بنابراین، حرکت هوشمندانه برای مدیران این است که مهارت‌های مدیریتی لازم را برای بالا بردن شانس موفقیت خود پیدا کنند؛ و زمان لازم را برای فهمیدن مهارت های مدیریتی لازم برای بالا بردن شانس موفقیت خود داشته باشند.

  • مهارت های مدیریت مردم

اولین مهارت‌ها روی گروه شما تمرکز دارد. گروه شما از افراد بزرگی تشکیل‌شده است، اما آن‌ها ممکن است در هنگام انجام پروژه‌ها دچار مشکل و استرس شوند درحالی‌که کارهای بسیاری برای انجام دادن دارند؛ بنابراین شما باید با این‌گونه استرس‌ها و مشکلات از طریق مهارت های مدیریتی مقابله کنید. اینجاست که شما باید با کسب مهارت های مدیریتی گروه خود را راهنمایی‌ کنید. شما باید مهارت‌ های مدیریتی افراد خود را با موقعیت‌های مختلف، افراد مختلف و غالباً در محیط‌های بین‌المللی تطبیق دهید. این همچنین به معنای ارائه بازخورد، درک ارزش‌ها و درک هر یک از افراد در گروه شما است. آن‌ها افرادی هستند که به شما به ‌عنوان مدیرشان نیازهای مختلفی دارند؛ بنابراین برای پشتیبانی از هر یک از اعضای گروه خود باید طیف کاملی از مهارت‌های مدیریتی را داشته باشید.

مدیریت تیم کار ساده‌ای نیست، اما با ابزار و مهارت‌های مناسب می‌توانید به خوبی آن را انجام دهید.

مدیریت امور مالی

  • امور مالی تجارت برای مدیران غیرمالی

به ‌عنوان یک مدیر، شما باید کلیه گزارش‌های مالی اصلی شرکت را ازجمله سود و زیان، ترازنامه و گزارش‌های سالانه درک کنید و آگاهی کاملی از آن‌ها داشته باشید. این برای مدیریت شما و استراتژی شما مهم است. همچنین از شما انتظار می‌رود که برای گروه، تجزیه ‌و تحلیل هزینه‌های لازم برای شرکت را انجام دهید. این احتمالاً یکی از سخت‌ترین قسمت‌های نقش یک مدیر است که باید مهارت های مدیریتی لازم برای آن را کسب کند. همه ما در حوزه‌های خود متخصص هستیم، اما خیلی اوقات مهارت‌های مالی کسب ‌و کار مورد نیاز را یاد نگرفتیم.

  • مهارت‌های تأثیرگذار

شما همیشه بر تمام افراد و فرآیندها، کنترل مستقیم ندارید و باید بر روی اهداف خود نیز تمرکز کنید؛ بنابراین شما باید برای پیاده‌سازی استراتژی خود با افراد مختلفی در سراسر شرکت همکاری کنید و در این راه مهارت‌های لازم را کسب کنید. اینجاست که شما باید روی همکاری و اهداف خود متمرکز شوید. بسیار مهم است که توانایی تأثیرگذاری به ‌صورت مثبت بر روی همکاران خود داشته باشید و آن‌ها را مجبور به تمرکز در اهداف خودکرده و استراتژی و هدف خود را عملی کنید. این اتفاق به ‌طور خودکار صورت نمی‌گیرد، بنابراین شما باید مهارت های مدیریتی و تأثیرگذاری خود را توسعه دهید و تقویت ببخشید.

  • مهارت ‌های ارتباطی

به ‌عنوان یک مدیر، شما باید در شرکت، با تمام افراد سازمان ارتباط برقرار کنید. شما باید بتوانید مردم را در هنگام گوش دادن به حرف‌های خود، هیجان‌زده کنید و به اهداف خود برسید و بر اساس اطلاعاتی که در ارتباط با آن‌ها به دست می‌آورید عمل کنید. مدیر بودن کار آسانی نیست؛ اما مهارت ‌های مدیریتی راهی است که می‌توانید آن‌ها را بیاموزید و طبق آن‌ها عمل کنید و یک مدیریت راحت و آسان نیز داشته باشید.

مهارتهای مذاکره

  • مهارت مذاکره

مهارت‌های مذاکره بخش اصلی نقش مدیران است و مهم‌ترین مهارت‌ های مدیریتی به‌ حساب می‌آید. که شما می توانید  شما باید با همکاران، شرکای تجاری، تأمین‌ کنندگان و مشتریان مذاکره کنید. این چیزی نیست که بتوانید آن را نادیده بگیرید. شما باید با استفاده از بهترین ترفند‌های مذاکره بتوانید استراتژی‌های برد-برد را توسعه دهید. شما باید بدانید که چه زمانی مذاکره کنید و چه زمانی متوقف شوید. مذاکره مهارتی است که می‌توانید یاد بگیرید، اما تمرین را فراموش نکنید.

  • مهارت‌ های مدیریت پروژه

مدیریت پروژه‌ها بخشی از نقش هر مدیر در جوامع و شرکت‌های پیشرفته امروزی است. پروژه‌ها ممکن است بر اساس رویاها، اهداف و نیازهای مشتری و فرآیندهای داخلی شرکت باشند. یک مدیر موفق و ماهر باید بتواند پروژه‌های خود را با ساختار مناسب، برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی کند. مدیر باید تمام هزینه‌ها را بررسی کند و نقاط عطف را تعیین کند تا مطمئن شود پروژه خود را با کمترین هزینه و به ‌موقع تحویل می‌دهد.

همکاری

  • درک چگونگی همکاری همه قسمت‌های شرکت با یکدیگر

مدیر نباید بر روی گروه یا بخش خود به‌ صورت تمام ‌وقت متمرکز شود؛ بنابراین شما باید یک مدیر همه‌  جانبه و عالی باشید که بتواند و آگاهی لازم برای چگونگی کار در همه‌ی بخش‌های مختلف شرکت را داشته باشد. مدیر باید به نتایج کلی برسد؛ و از این طریق مهارت‌های مدیریتی خود را به همگان نشان دهد؛ بنابراین درک استراتژی کلی، اهداف مالی، نقش بازاریابی و فروش، تأثیر رهبری و فرایند مدیریت زنجیره تأمین مهم است. این آموزش‌ها برای مدیریت بهتر بسیار قابل‌فهم است، اما اگر این‌گونه نباشید، هرگز به یک مدیر همه‌جانبه و عالی تبدیل نمی‌شوید.

  • استراتژی و برنامه‌ریزی تجاری

اکنون‌ که مهارت ‌های مدیریتی کلیدی زیادی را آموختید، وقت آن است که روی استراتژی تمرکز کنید. چه در سطح تیمی، یا به ‌صورت فردی باید استراتژی خود را بدانید. شما باید استراتژی‌هایی را ایجاد کنید که کار کنند و برای شرکت شما ارزش ایجاد کنند؛ بنابراین شما باید همه‌چیز را در مورد برنامه‌ریزی استراتژیک و مهارت‌های مدیریتی یاد بگیرید.

  • مهارت‌های رهبری

در حال حاضر و با پشت سر گذاشتن انواع مهارت‌ های ذکرشده شما یک مدیر همه‌جانبه عالی هستید و وقت آن است در مورد یک رهبر عالی فکر کنید  و بدانید که رهبر خوب کیست و چه مهارت هایی دارد. اولین چیزی که باید یاد بگیریم این است که تفاوت بین مدیریت و رهبری چیست. سپس باید مهارت های مدیریتی جدید را به ‌خوبی بیاموزید و تمرین کنید تا شما را به سطح بعدی از مهارت‌های مدیریتی برساند.
مهارت‌ های مدیریتی بنیادی
اگر شما قصد شروع آموزش مهارت‌ های مدیریت را دارید، باید از اصول اولیه آن شروع کنید و برای شروع می توانید از کوچینگ کسب و کار (بیزینس کوجینگ) کمک بگیرید. شما امروز باید نقش خود را به ‌عنوان یک مدیر درک کنید. این نحوه از مدیر بودن، با مدیریت 20 سال پیش بسیار متفاوت است. در مدیریت‌های قدیمی فقط به کارمند گفته می‌شد که باید چه‌ کاری انجام دهند و یا دیگر کار نکنند؛ بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که در زمان حال باید تمام مهارت‌ های مدیریتی اصلی خود را فرابگیرید تا بتوانید انواع کارها را انجام دهید.
ابتدا باید مربی خوبی باشید و یاد بگیرید که چگونه از گروه خود نهایت استفاده را ببرید. انگیزه‌بخش اصلی عملکرد است، بنابراین باید بتوانید در تمام مدت به گروه خود انگیزه دهید. فراموش نکنید که باید هرروز به خود نیز انگیزه دهید. شما همچنین نمی‌توانید همه کارها را خودتان انجام دهید، بنابراین باید بتوانید نمایندگی کنید و بدانید چه چیزی را به نمایندگی واگذار کنید و چه زمانی نمایندگی کنید. شما دیگر نمی‌توانید همه‌ چیز را کنترل کنید، بنابراین باید به گروه خود نیز اعتماد کنید. انجام تمام این کارها لازمه آموزش درست مهارت‌های مدیریتی است.

مهارت های مدیریتی چیست
دلیل کسب مهارت‌ های مدیریتی چیست
ما می‌دانیم که مدیریت کار آسانی نیست، اما مدیران باید این کار را انجام دهند؛ و فراموش نکنند که مدیریت عملکرد و مهارت های مدیریتی را به بهترین شکل انجام دهند. به ‌عنوان یک مدیر باید مطمئن شوید که شما و گروه خود در مسیر درست قرار دارید، نتایج را به ‌درستی رقم می‌زنید و باید بدانید که مقصود و هدف اصلی خود چیست. این به معنای داشتن شاخص‌های عملکرد کلیدی مناسب و همچنین پاداش دادن گروه در هنگام دستیابی به آن‌ها است. مهارت های مدیریتی خوب برای موفقیت در هر سازمان و دستیابی به اهداف خود بسیار مهم است. مدیری که مهارت‌های مدیریتی خوبی را ارائه می‌دهد، می‌تواند با محدودیت و ایراد کمتر از منابع داخلی و خارجی، رسالت و چشم‌انداز شرکت یا اهداف تجاری را به جلو ببرد.
دلیل اهمیت مهارت های مدیریتی چیست
مهارت های مدیریتی و رهبری اغلب به ‌صورت متقابل مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا هر دو شامل برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری، حل مسئله، ارتباطات، نمایندگی و مدیریت زمان هستند. مدیران خوب تقریباً همیشه رهبران خوبی هستند. علاوه بر رهبری، نقش اساسی مدیر نیز اطمینان از عملکرد درست از کلیه بخش‌های سازمان است. مهارت های مدیریتی برای موقعیت‌های مختلف و در سطوح مختلف یک شرکت از رهبری عالی گرفته ‌شده است تا سرپرستان و مدیران سطح اول بسیار مهم و لازم است. اگر واقعا به دنبال کسب این مهارت ها هستید می توانید از یک کوچینگ کسب و کار (بیزینس کوچینگ) کمک بگیرید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *