عادت‌های رهبری کسب و کار
رهبران قلب تپنده کسب و کارها هستند. اگر شما قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارید بسیار عالی می شود که عادت‌های رهبری کسب و کار را مطالعه کنید و از عادات و ارزش های رهبران موفق آگاه شوید. با آشنایی با عادت‌های رهبری کسب و کار می‌توانید عادات خود را با عادت‌های رهبری کسب و کارهای موفق مقایسه کنید.
با وجود تفاوت میان همه رهبران بدون شک اغلب رهبرهای موفق از عادات و ارزش‌های کاری یکسانی پیروی می‌کنند.
مسلماً بخش قابل توجهی از پیشرفت یا سقوط سازمان‌ها و شرکت‌ها بستگی به تصمیماتی دارد که رهبرانشان می‌گیرند. همچنین شخصیت یک رهبر تأثیر قابل توجهی در عملکرد سازمان و کارمندان دارد.
مجموعه آموزش های رایگان و کاربردی در سایت دکتر علیرضا فیروزی که زندگی شخصی و حرفه ای شما را متحول میکند : 
آموزش مدیریت و رهبری کسب و کار 
آموزش روش های مذاکره کردن و برقراری ارتباط موثر 
آموزش کوچینگ فردی و بیزینس کوچینگ 
در بندهای زیر به برخی از عادت‌های رهبری کسب و کار می‌پردازیم.

عرق بریزید

این یک راز نیست. بخش قابل توجهی از رهبری بزرگ با تلاش شروع و پایان می‌یابد. تلاش زیاد.
یک رهبر اگر عادت تلاش کردن را نداشته باشد دیگر عادت‌های رهبری کسب و کار که ممکن است در او وجود داشته باشد را تحت تأثیر قرار دهد و رهبری موفق قلمداد نشود. سعی کنید در تلاش سرمشق کارمندان خود باشید و پر تلاش بودن را از عادت‌های رهبری کسب و کار خود کنید.
یاد بگیرید چگونه با دیگران به خوبی کار کنید. چگونه تیم‌های مفید و موثری بسازید. و چگونه آینده درخشانی را برای کسب و کارتان ترسیم کنید. و دیگران را به سمت آن راهنمایی کنید.

صداقت داشته باشید

اگر از کارمندان بپرسید چه چیزی را بیشتر از رهبرانتان می‌خواهید، احتمالاً خواهند گفت صداقت. کارمندان می‌خواهند رهبرانشان صادق، منصف، بی ریا و رک باشند. آن‌ها می‌خواهند رهبرانشان به همه شانس یکسانی برای موقعیت‌ها شامل ترفیع، مأموریت و آموزش‌ها بدهند.
هنگامی که شما با صداقت عمل می‌کنید، کارمندانتان به خوبی واکنش نشان می‌دهند. همچنین آنها نسبت به شما و کسب و کارتان وفادارتر می‌شوند.

سطح توقع خودتان را از  کارمندان بالا ببرید

بهترین راه برای تشویق کردن کارمندان به اینکه به طور مداوم بهترین عملکردشان را در شغلی که به آنها محول کرده‌اید ارائه دهند، این است که سطح توقع خودتان را از آنها بالا ببرید. آنها را برای رسیدن یا فراتر رفتن از سطح انتظاراتتان به چالش بکشید.
تعدادی از آزار دهنده‌ترین مشکلاتتان را به کارمندانتان محول کنید. برای آنها اهداف واقع بینانه تعیین کنید. با هر کدام از آنها مانند یک عضو ارزشمند تیمتان برخورد کنید. به آنها اختیار برای گرفتن تصمیمات بدهید.

یک فرهنگ کار مولد بسازید

ایجاد روحیه کار تیمی بخش مهمی از عادات رهبری کسب و کار را تشکیل می دهد.
محل کاری که کوشا، خوش بین، آزاد و مفرح است می‌تواند پر بازده‌ترین و موفق‌ترین باشد. حتی در دوران آشفتگی نیز چنین گروهی دچار فروپاشی نمی‌شود.
پذیرای ایده‌ها و پیشنهادهای جدیدی که از کارکنانتان می‌آید باشید. این امر به آنها نشان می‌دهد که صدایشان شنیده می‌شود. از تلاش‌های شان قدردانی صورت می‌گیرد.

ایمان استواری به خود و کارمندانتان داشته باشید

در بینشتان صرف نظر از آنچه پیش می‌آید به سازمانتان ایمان داشته باشید. در قلبتان بدانید که شما و تیمتان می‌توانید هر هدفی را که تعیین کرده‌اید، به‌دست بیارید. اگر با هم دیگر برای اهداف سازمان کار کنید.
شما بدون شک در طول مسیر با شکست‌ها مواجه می‌شوید. اما اجازه ندهید مخالفت‌ها شما را بترسانند.
اگر شما واقعاً باور دارید  آنچه می‌خواهید منطقی و مناسب برای سازمانتان است. رهبران با اعتماد به نفس از درس‌هایی که از شکست‌ها آموختند برای بهبود عملکرد خودشان و کسب و کارشان استفاده می‌کنند.

برنامه‌های بلند مدت داشته باشید

در یک بازار رقابتی، نادیده گرفتن وسوسه در اولویت قرار دادن برنامه‌های کوتاه مدت سخت است. مشتریان شما از شما انتظار دارند که محصولات و خدمات عالی را به موقع ارائه دهید.
همچنین در قبال شرکت، شرکا و سرمایه گذاران مسئول هستید. اگر شما تنها روی برنامه‌های کوتاه مدت تمرکز کنید، کسب و کار شما ممکن است به پتانسیل کاملش نرسد.
شما می‌توانید زمانی را حداقل یک یا دو بار در سال برای برنامه ریزی برای آینده اختصاص دهید. به طور مداوم بر پبشرفت تان در رسیدن به اهداف بلند مدت نظارت کنید.

دیگر عادت‌های رهبری کسب و کار

برای کارمندانشان در درسترس و صادق و خوش قول باشید. زمانی را برای راه رفتن در اطراف محیط کارتان تنظیم کنید.
برای کارمندانتان قابل رویت باشید. نبض سازمانتان را با مشاهده کارمندان هنگام کار بیابید.دیدگاه آنها را از چگونگی اوضاع در سطح خودشان یا سراسر شرکت جویا شوید.
با کارمندانتان رو راست و صادق باشید. هرگز به آنها قولی که نمی‌توانید به آن عمل کنید ندهید. به نگرانی‌های آنها گوش دهید. به طور منظم جلساتی را برای طراحی استراتژی و حل کردن مشکلاتشان برنامه ریزی کنید.

تیمتان را بخشی از برنامه بکنید

این کار یک رهبر است که مسیری برای یک سازمان را مشخص کند. دانش و مهارت‌های کارمندان برای موفقیت شما حیاتی هستند.
کارمندانتان را به سوی اهدافتان راهنمایی کنید. اما با آن‌ها تا اندازه‌ای که می‌توانید شفاف باشید. آن‌ها را در اهداف و برنامه‌های پیشرفت سازمان دخیل کنید. نقششان را در رسیدن به آنها نشان دهید. هنگامی که کارمندانتان طرح کلی را درک کنند. خودشان را بخش مهمی از آن می‌بینند. و برنامه‌های شما برای سارمان را بهتر درک می‌کنند.

موفقیت‌های گروهشان را جشن بگیرید

زمانی را برای جشن گرفتن موفقیت‌های تیمتان تنظیم کنید. از افرادتان برای تلاش‌های ادامه دارشان تشکر کنید. یک تشکر صمیمی برای کاری که به خوبی انجام شده است می‌تواند یک مشوق قوی باشد.
هنگامی که می‌بینید کارمندانتان کاری را درست انجام می‌دهند. از آنها شخصاً و بلافاصله به‌وسیله یک پیام متنی یا ایمیل  یا به صورت حضوری تشکر کنید.

هنگام فشار خودتان را نشان بدهید

هنگام سختی آن شخصی در سازمان باشید که دیگران برای الهام بخشی به او نگاه می‌کنند. بجای صحبت‌های ساده درباره اینکه چه کاری انجام می‌دهید، شروع به عمل کردن کنید. به‌ویژه زمانی که واکنش و اقدام شما مورد نیاز است تا همه چیز به مسیر خود بازگردد.
یاد بگیرید موقعیت‌ها را ارزیابی کنید. قاطعانه عمل کنید. راهی پیدا کنید تا کارمندانتان دوباره قوت قلب بگیرند. به آنها کمک کنید بر عدم اعتماد به نفس و اضطراب خود هنگام مشکلات غلبه کنند. با آرامش سازمانتان را در سختی‌های اجتناب ناپذیر با وقار و اعتماد به نفس راهنمایی کنید.

پول را عاقلانه خرج کنید

ممکن است اغلب با تصمیم‌های سختی درباره تخصیص منابع مواجه شوید. توجه ویژه‌ای به هزینه‌های ماهانه سازمان تان بکنید تا از هزینه‌های اضافی و غیر ضروری خودداری شود. همواره بازگشت سرمایه گذاری را هنگام خرج کردن سرمایه سازمان مورد بررسی قرار دهید.
از خودتان بپرسید، چقدر طول می‌کشد تا مبلغ سرمایه گذاری شده را دوباره به‌دست بیاورم؟
همچنین در نظر بگیرید، این سرمایه گذاری به من کمک می‌کند به اهداف کسب و کارم برسم؟
اگر نمی‌توانید به این سؤالات پاسخ دهید، پولتان را خرج نکنید.

یک روال روزانه تنظیم کنید

با وجود اینکه هر روز می‌تواند متفاوت باشد. یک خلاصه از آنچه برنامه روزانه ایده آلتان باید شامل باشد درست کنید. هر صبح قبل از اینکه پیام‌های تان را چک کنید، مهم‌ترین کارهایی را که در طی روز باید انجام دهید مشخص کنید.
کارهای مهمتان را بر کارهایی که کمتر ضروری هستند در اولویت قرار دهید. این روش در سراسر روز شما را متمرکز نگه می‌دارد. همچنین کمک می‌کند از کارهای حواس پرت کن زمان بر خودداری کنید.

خلاقانه فکر کنید

خلاقیت را مرکز کسب و کار خود کنید. اعضای تیم و همکاران خود را تشویق کنید که ایده‌های جدید و روش‌ها تازه کسب و کار را آزمایش کنند.
رهبرانی که ریسک می‌کنند اغلب کارهای فوق العاده ای انجام می‌دهند. دلیلش این است که از روش‌های خلاقانه و غیر منتظره استفاده می‌کنند. از حاشیه امن خود خارج شوید. با ریسک شکست خوردن با یک نگرش مثبت برخورد کنید.

از تعادل میان کار و زندگی حمایت کنید

به زمان‌های استراحت کارمندانتان احترام بگذارید. به آنها نشان دهید به اینکه آنها زمانی برای استراحت و شارژ مجدد برای بازگشت به کار با انگیزه بیشتر داشته باشند اهمیت می‌دهید. مدیرانی که پیام‌های خارج از وقت اداری برای کارمندانشان می‌فرستند و از آنها انتظار پاسخ دارند یک الگوی بد برای دیگران می‌شوند.
این به کارمندان این پیام را می‌دهد که کار از آنها مهم‌تر است.
مجبور کردن کارمندان به ساعت‌های اضافی صرف کار کردن متعاقباً باعث خواهد شد که انرژی و تمرکز آنها در طول روز کاهش پیدا کند. متوجه این حقیقت باشید که هیچ کس از جمله رهبران نباید تمام طول روز به کار فکر کند.
بهترین رهبران کسب و کارها باید به سختی کار کنند تا بهترین عملکرد را از کارمندان خود در طی ساعات کاری بگیرند.
امیدواریم از خواندن مقاله عادت‌های رهبری کسب و کار لذت برده باشید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *