۱۰ ویژگی رهبران بزرگ کسب و کار

خواه  شما یک فرد با شغل آزاد، مالک کسب و کار کوچک و یا شاغل تمام وقت هستید برای صعود از نردبان ، باید بدانید که چگونه موضوعات کاری تان را رهبری کنید تا بتوانید رهبر کسب و کار لقب بگیرید.آیا شما رهبربزرگی هستید یا اینکه از اطراف دستور می گیرید؟

  برای پیدا کردن اینکه شما رهبر بزرگ کسب و کار هستید یا اینکه شرایط و محیط اطراف شما را رهبری می کنند، نگاهی به این ۱۰ ویژگی  زیر که رهبران  بزرگ کسب و کار  از انها یاد می کنند،نگاهی بیندازید:

 

مجموعه آموزش های رایگان و کاربردی در سایت دکتر علیرضا فیروزی که زندگی شخصی و حرفه ای شما را متحول میکند : 

آموزش مدیریت و رهبری کسب و کار 

آموزش روش های مذاکره کردن و برقراری ارتباط موثر 

آموزش کوچینگ فردی و بیزینس کوچینگ 

 

1. تداوم،تداوم، تداوم در رهبری کسب و کار

در دهه ۱۸۹۰، هنری فورد با Ford Quadricycle یک وسیله نقلیه ساخته شده از یک چهارچوب نصب شده بر روی چهار چرخ بزرگ دوچرخه با موتور مبتنی بر اتانول شروع کرد.نیازی  نیست که گفته شود این، برایش موفقیتی نبود.  فورد بعدا شرکت فورد موتور را تاسیس کرد، و مدل T  را اختراع کرد و به یکی از ثروتمندترین مردان جهان تبدیل شد. آیا شما هم سعی می کنید مانند فورد، بعد از شکست خوردن، دوباره بلند شوید و موفقیت را انتخاب کنید؟

 

 

 2. پوست رهبران کسب و  کار مثل پوست کرگدن کلفت است

وقتی که والت دیزنی به طرح ایده برای ساخت انیمیشن پرداخت و ان را ارائه داد، ویراستار والت دیزنی در کانزاس سیتی به او گفت که او ایده های خوبی ندارد و فانتزی ندارد.

  او می توانست  این موضع گیری و کلمات نا امید کننده را در ذهن و قلب خود راه دهد و روح خلاقیت را رها کند.

در عوض او برای تبدیل شدن به موفق ترین انیمیشن ساز، تمام وقت خود را گذاشت و پیروز شد. او توانست  22 جایزه اسکار، را تصاحب کند وشخصیت هایی مانند میکی موس را به جهان معرفی کرد و پارک مشهور خود را افتتاح کند.

  امروز، والت دیزنی یکی از مشهورترین برندهای جهان است که مورد استقبال همه خانواده ها قرار گرفته است و میکی موس امروزه در جهان مترادف با خلاقیت است.

 

 

3. رهبران کسب و کاربه جستجو برای کشف استعدادها می پردازند

برای انجام کارهای شگفت انگیز زحمت زیادی لازم است و زمان زیادی طول می کشد. به همین دلیل رهبران بزرگ کسب و کار، خود را با دیگر ذهن های بزرگ در گیر کرده اند.

  استیو جابز همیشه تلاش های منحصر به فردی برای شکار استعدادها از راههای منحصر به فرد بود. استیو جابز همواره به دعوت نامه ها برای سخنرانی در دانشگاه ها را جواب مثبت می داد. به این وسیله او می توانست کارکنان بالقوه را کشف کند. جابز شخصا در طول زندگی خود بیش از  5 هزار متقاضی استخدام را مصاحبه کرد.او تمام استخدام های تیمش را مدیریت کرد.

 

 

4. رهبران کسب و کار به خوب راضی نمی شوند.

گوگل، یاهو و فیس بوک در چه چیزی مشترک هستند؟  همه اینها،شرکت های میلیارد دلاری هستند که در اتاق خوابگاه ها فعالیت شان را شروع کردند.

رهبران بزرگ کسب و کار، هرگز  به وضعیت فعلی کسب و کارشان رضایت نمی دهند و دائما در تلاش برای بردن کسب و کار خود را به سطح بعدی پیشرفت هستند.

به نظر اینگوار کامپارد، بنیانگذار ایکیا،: “خطرناکترین سم، احساس موفقیت است؛ و   پادزهر آن اینست که هر شب فکر می کنم که فردا چه چیزی بهتر می شود. “

 

 

5.  رهبران کسب و کار شجاعت دارند

شجاعت ویژگی اصلی رهبران کسب و کار است.هنگامی که ریچارد برانسون جوان بود، عمه او گفت تو هرگز نمی توانی در زمان تعطیلات خانوادگی شنا را یاد بگیری. بعد از اینکه در یادگرفتن شنا در آن تعطیلات شکست خورد، هنگام برگشت به خانه از پدرش خواست تا  سرعت ماشین را کنار جاده کم کند و ناگهان، او به یک رودخانه پرید، شنا کرد و شرط بندی با عمه اش را برد. امروز برانسون، بنیانگذار گروه ویرجین، که از بیش از ۴۰۰ شرکت تشکیل شده است، معتقد است که باید فلسفه خطر کردن و خروج از منطقه راحتی ذهنی را در دستور کار قرار داد. به نظربرانسون، “شما با یاد گرفتن فقط قانون نمی توانید راه رفتن را یاد بگیرید، لازم است که خطر کنید. به نظر وی تنها، با انجام دادن و افتادن یاد می گیرید.

 

 

6. رهبران بزرگ کسب و  کار اشتباهات را می پذیرند

پذیرش اشتباه در مساول کاری و زندگی شجاعت مضاعفی را طلب می کند. زمانی که سایت آمازون کپی های غیر مجاز کتاب قلعه حیوانات و ۱۹۸۴ را از اپلیکیشن کاربران کیندل حذف کرد با واکنش منفی ناگهانی مواجه شد..

  جف بسوز، مدیر عامل شرکت آمازون، در بیانیه رسانه ای رسمی شخصا عذر خواهی کرد و اعلام کرد که راه حل این شرکت برای این مشکل “احمقانه، بی فکر و دردناک و مخالف اصول کاری ما بوده است” و از مشتریانش عذرخواهی عمیق و صمیمانه ای داشت.

 

 

7. رهبران بزرگ کسب و کار مستحکم و پایدارند

اگر می خواهید در دنیای کسب و کار هدایت شوید، باید برای روی پای خودتان بایستید. دونالد ترامپ که خود یک کارآفرین موفق است،معتقد است،  “هنگامی که کسی شما را به چالش می کشد، محکم و خشن، مبارزه کنید.

  مایکل بلومبرگ در یک مراسم افتتاحیه گفت: “در دنیای کسب و کار، باید برای موفقیت هم کار کرد. به نظر وی شما گاهی اوقات مجبورید به دیگران هم تنه بزنید.

 

 

8.  رهبران بزرگ کسب و کار دوستان خوب را می قاپند

رهبران بزرگ کسب و کار خشن نیستند و دوستان خوب زیادی دارند و بر روی مردم تاثیر قابل توجهی دارند. آنها برای مردم و کارکنانشان دوست داشتنی هستند.  مردم برای مدیرانی که دوستشان دارند بهتر کار میکنند. جان دی. راکفلر گفت:

“توانایی ارتباط با مردم مانند یک کالایی مثل شکر و یا قهوه قابل خرید است و من برای این توانایی بیشتر از هر چیزی که در زیر آفتاب است، پرداخت خواهم کرد.”

  مارک کوبان معتقد است: “مردم از کار کردن با افرادی که تند و تیز هستند نفرت دارند.

همیشه خوب بودن آسان تر خشن و ضمخت بودن است. خشن نباشید.

 

 

9.  رهبران کسب و کاربینش بی همتا دارند

همه چیز با ایده شروع می شود.

  هاوارد شولتز یک نام تجاری با قهوه خانه ها را در سراسر جهان معرفی کرد.او این رویا را به یک واقعیت تبدیل کرد و استارباکس را تاسیس کرد.

  او گفت: “من فکر می کنم اگر شما یک کارآفرین هستید، باید بزرگ رویا پزدازی کنیدو سپس این رویا را بزرگتر کنید.از نظر او یک کارآفرین چیزهایی را می بیند و دنبال میکند که دیگران نمیبینند و دنبال نمی کنند.

 

 

10.  رهبران کسب و کار قدرتمند و پر شورند

یک رهبر واقعی در مورد هر کاری که انجام می دهد پرشور و حرارت است. دارای انرژی تمام نشذنی و غیر قابل باوری است.

همانطور که جابز گفت، “شما باید یک اشتیاق سوزان با  ایده یا یک مشکل یا اشتباهی که می خواهید درست کنید،  داشته باشید. به نظر جابز”اگر از ابتدا به اندازه کافی پرشور نباشید، هرگز آن را ادامه نخواهید داد. “

اپرا وینفری نیز معتقد است. “اشتیاق انرژی است”.   او گفت. ” قدرتی را که از انجام هر کاری که شما را هیجان زده می کند، احساس کنید.”

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *