انواع کوچینگ می توانند در موفقیت های انسان در زمینه های مختلف نقش بسیار موثری داشته باشند. کوچینگ کسب و کار، کوچینگ فردی و کوچینگ ثروت از بخش های مختلف این علم محسوب می شوند. علم کوچینگ چیست؟ این علم می تواند تخصص و مهارت های مورد نیاز جهت دستیابی به موفقیت در زمینه های مختلف را در اختیار افراد بگذارد.

یکی از محبوب ترین بخش های این علم به کوچینگ ثروت تعلق دارد. برخی از افراد این کوچینگ را با مشاوره مالی یکی می دانند، در صورتی که کوچینگ و مشاوره تفاوت های بارزی با یکدیگر دارند. با دانلود کتاب کوچینگ ثروت به راحتی می توانید این تفاوت ها را بشناسید. با این وجود در ادامه قصد داریم شما را با تفاوت های اصلی مشاوره مالی و کوچینگ به طور کامل آشنا کنیم.

کوچینگ ثروت
تفاوت های کوچینگ ثروت و مشاوره مالی

تفاوت های کوچینگ ثروت و مشاوره مالی

کوچینگ موفقیت و ثروت به طور کامل روی توانایی های شما تمرکز می کند. زیرا کوچ های موفقیت به خوبی می دانند که دلیل اصلی مشکلات مالی خود افراد هستند. در صورتی که مشاوران مالی این ضعف ها را به خوبی شناسایی می کنند و راهکارهایی را به شما می فروشند که به تقویت توانایی های شما کمک می نمایند. به طور کلی مشاوران مالی سعی می کنند مشکلات مالی شما را پیدا نمایند و برای رفع آن ها راهکار ارائه دهند. در صورتی که کوچ ثروت تلاش می کند تا هوش مالی خود را تقویت نموده و توانایی هایتان را ارتقاء بخشید.

از طرفی این کوچینگ مثبت موجب می شود تا رفتارهای هوشمندانه تری داشته باشید و بتوانید ثروت خود را به بهترین نحو سرمایه گذاری کنید. مشاوران مالی تنها به شما راهکارهایی را ارائه می دهند که بتوانید ثروت خود را حفظ نمایید و از هزینه هایتان بکاهید. در صورتی که کوچینگ ثروت تکنیک هایی را به شما آموزش می دهند و در کنار آن مهارت های مالی شما را تقویت می کنند. بنابراین می توانید با ثروت خود کار کنید و علاوه بر حفظ آن به درآمدزایی از طریق آن نیز بپردازید. تهیه پکیج کوچینگ ثروت و یا شرکت در دوره کوچینگ ثروت می تواند شما را به طور کامل با تمامی تفاوت های کوچینگ و مشاوره آشنا کند.

کوچینگ ثروت
کوچینگ ثروت و مشاوره مالی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

کوچینگ بهتر است یا مشاوره مالی؟

شاید برای شما این سوال ایجاد شود که میان کوچینگ ثروت و مشاوره مالی باید کدام را انتخاب کنید. بهتر است بدانید که مشاوران مالی تنها برای کسب درآمد خود و طی یک قرارداد با شما همکاری می کنند. در صورتی که کوچ ثروت مانند یک شریک کاملا بی طرف عمل می کند. بنابراین به جای تمرکز بر منابع مالی شما، سعی دارد روی مهارت ها و توانایی های شما تمرکز داشته باشد. به همین دلیل در صورت بروز هرگونه اتفاق کاملا بی طرف و منطقی برخورد خواهد کرد.

از طرفی کوچ ثروت مانند معلم شما رفتار می کند و تمامی آموزش های لازم در خصوص تقویت هوش مالی و پیشرفت اقتصادی را در اختیار شما قرار می دهد. در صورتی که مشاوران بدون آموزش شما تنها راهکار ارائه می دهند. بنابراین کمک گرفتن از کوچ مالی می تواند تاثیرات بسیار موثرتر و ارزشمندتری در شرایط اقتصادی و مالی شما داشته باشد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *