در بازار رقابتی امروز، کارفرمایان به دنبال مهارت‌های مدیریت کسب‌وکار در کارکنان جدید خود هستند. شما درحال حاضر ممکن است مهارت‌های مناسب نداشته باشید، اما می‌توانید آن‌ها را یاد بگیرید. مطالعه درزمینه مدیریت کسب کار و گذراندن دوره‌های آن می‌تواند به شما در شروع یک کار حرفه‌ای کمک کند. موفقیت در مدیریت کسب‌وکار می‌تواند سازمان را به حداکثر بازده در تولید و ارائه خدمات برساند. اما برای مدیریت موفق لازم است مهارت‌هایی را کسب کنید داشتن این مهارت‌های مدیریت کسب‌وکار می‌تواند شمارا برای موفقیت در دنیای کسب‌وکار آماده کند. در اینجا 12 مهارت لازم برای موفقیت در مدیریت کسب‌وکار را بیان کرده‌ایم:
 
مجموعه آموزش های رایگان و کاربردی در سایت دکتر علیرضا فیروزی که زندگی شخصی و حرفه ای شما را متحول میکند : 
آموزش مدیریت و رهبری کسب و کار 
آموزش روش های مذاکره کردن و برقراری ارتباط موثر 
آموزش کوچینگ فردی و بیزینس کوچینگ 
 

 12 مهارت لازم برای موفقیت در مدیریت کسب‌وکار

1.مهارت‌های ارتباطی

مهارت‌های ارتباطی برای موفقیت حرفه‌ای در کسب‌وکار ضروری است. برای کار مؤثر با تیم خود، شما باید یک ارتباط‌دهنده برتر باشید. شما باید با کارمندان، همکاران، مشتریان و سایر افراد کسب‌وکارتان ارتباط برقرار کنید. همچنین ممکن است نیاز به ارتباط با تأمین‌کنندگان یا فروشندگان داشته باشید. در همه این شرایط، به مهارت‌های ارتباطی عالی نیاز دارید. در حرفه کاری شما جلسات، مصاحبه‌های شخصی و یا کنفرانس های ویدئویی با دیگران خواهید داشت بنابراین به مهارت‌های ارتباطی کلامی و غیرکلامی نیاز دارید. بخش دیگری از ارتباطات کلامی مذاکره است. برای موفقیت در کسب‌وکار، شما باید بتوانید با فروشنده و تأمین‌کنندگان خود مذاکره کنید.مهارت‌های ارتباطی خوب همچنین برای نوشتن یادداشت‌های داخلی، نامه رسمی یا ایمیل ضروری است.
 

مهارت‌های ارتباطی مهم عبارت‌اند از:

  • گوش دادن فعال
  • دوست‌یابی
  • انعطاف‌پذیری
  • بازخورد
  • اعتمادبه‌نفس
  • ارتباطات غیرکلامی (زبان بدن، تماس با چشم، تن صدا، حرکات دست)
  • یکدلی
  • توجه

 

2. مهارت‌های رهبری

به‌عنوان یک مدیر یا صاحب کسب‌وکار، شما نیاز به مهارت‌های رهبری برای موفقیت خواهید داشت. رهبری همه‌چیز در مورد مدیریت افراد در تیم شما است. شما باید بدانید که چگونه بهترین استعدادها را مشخص کنید و آن‌ها را حفظ کنید. حفظ کارمندان می‌تواند شامل سرمایه‌گذاری در آن‌ها با آموزش و مربیگری باشد.
نمایندگی یکی دیگر از مهارت‌های کلیدی رهبری است. به‌عنوان یک مدیر یا صاحب کسب‌وکار شما نمی‌توانید همه‌چیز را به‌تنهایی انجام دهید. شما باید بدانید چه وظایفی باید توسط دیگران انجام شود باید تیم خود را برای رسیدگی به این وظایف موظف کنید.
 
 

3.مهارت‌های انگیزشی

برای مؤثر بودن، شما باید قادر به الهام بخشیدن، رهبری و هدایت کارکنان برای موفقیت در مدیریت کسب‌وکار خود باشید. یک مدیر حرفه‌ای باید احترام و اعتماد کارمندان خود را به دست آورد، به‌طوری‌که آن‌ها مایل پیشرفت و کمک به شرکت در دستیابی به اهداف تولیدی و اهداف کسب‌وکار شوند.
 
 

مهارت‌های انگیزشی عبارت‌اند از:

ارزیابی نقاط قوت، ضعف و ویژگی‌های فردی و تیمی
تعریف استراتژی‌های انگیزشی مؤثر
ارائه بازخورد سازنده به اعضای تیم
شناخت دستاوردها توسط همکاران
 
 

4.مهارت‌های حل مسئله

حل مشکلات بخش بزرگی از موفقیت در مدیریت کسب‌وکار است. در حرفه خود در مدیریت کسب‌وکار، شما نیاز به حل مشکلات مشتریان و مسائل مربوط به کارکنان دارید. برای این منظور شما نیاز به مهارت‌های حل مسائل قوی دارید تا راه‌حل‌های مؤثر را بیابید. تفکر خلاق به شما کمک می‌کند تا راه‌حل‌های نوآورانه‌ای را پیدا کنید که تأثیر مشکلات را بر روی تیم و کسب‌وکار به‌طورکلی به حداقل برساند.
 
 

5.مهارت‌های مدیریت زمان

مهارت‌های مدیریت زمان به شما این امکان را می‌دهد تا کارایی و پروژه‌ها را به‌صورت کامل برنامه‌ریزی کنید. این مهارت‌ها به‌عنوان یک مدیر برای شما ضروری است. شما باید بتوانید وظایف را اولویت‌بندی کنید. یک مدیر موفق باید بداند که چگونه روز کاری خود را برنامه‌ریزی کند و برنامه‌های خود را برای تیم تنظیم کند.
مهارت‌های مدیریت زمان شامل یادگیری نحوه ایجاد برنامه برای کارکنان، چگونگی ایجاد لیست‌های کارآمد برای انجام کار و نحوه اولویت‌بندی وظایف کاری است.
 
 

6.مهارت‌های سازمانی

برای موفقیت در مدیریت کسب‌وکار، باید مهارت‌های سازمانی خوب داشته باشید. در حرفه خود در مدیریت کسب‌وکار باید بسیاری از چیزها را پیگیری کنید.
شما نیاز به مدیریت حجم کار خود، نظارت بر کار دیگر کارمندان، حضور در جلسات و جلسات آموزشی، انجام ارزیابی‌ها و بررسی سیاست‌های شرکت دارید. عقب‌ماندگی و عدم توانایی سازمانی به‌طورکلی در این سطح تحمل نخواهد شد و می‌تواند یک نمونه بد برای کارکنان شما باشد. مهارت‌های سازمانی مؤثر باعث کاهش استرس وصرفه‌جویی در زمان می‌شود.
برنامه‌ریزی بخش مهمی از سازمان‌دهی است. در مدیریت کسب‌وکار، شما باید دو برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت را برای اطمینان از موفقیت خود ایجاد کنید. برای مثال، ممکن است لازم باشد یک طرح کسب‌وکار یا بازاریابی بنویسید و سپس به آن بپردازید.
 
 

7.تصمیم گیری

به‌عنوان مدیر کسب‌وکار، شما شخص دیگری برای تصمیم‌گیری‌های مهم ندارید این مسئولیت شما است که هرروز تصمیم‌گیری کنید.بعضی از این تصمیم ها می تواند جزئی و بعضی بسیار تأثیرگذار و مهم باشند. این تصمیمات می‌تواند سخت و دشوار باشد. شما باید آماده انتخاب‌های سخت برای کسب‌وکار باشید.
 

تصمیمات معمول شما شامل موارد زیر خواهد بود:

تصمیم‌گیری‌های استخدام
ایجاد و مدیریت تیم
تخصیص وظیفه
تصمیمات ارتقاء
زمان‌بندی اضافه‌کاری
تخصیص بودجه
 
 

8.تکنولوژی

به‌عنوان یک مدیر کسب‌وکار باید آماده‌باشید تا با کارمندان و مدیرانتان در طول روز ارتباط برقرار کنید. بنابراین شما باید در استفاده از برنامه‌های گوشی‌های هوشمند، نرم‌افزار جلسه مجازی و برنامه‌های دیگر مهارت داشته باشید. نرم‌افزار مدیریت پروژه نیز برای پیگیری پیشرفت و مسئولیت‌های کارکنان ضروری است. بنابراین تکنولوژی می تواند تاثیر مثبتی بر موفقیت در مدیریت کسب و کار شما داشته باشد.
 

فن‌آوری‌های نرم‌افزاری که اغلب در دفاتر تجاری استفاده می‌شوند عبارت‌اند از:

مایکروسافت آفیس (ورد، اکسل، پاورپوینت)
QuickBooks یا دیگر نرم‌افزار حسابداری
فن‌آوری‌های کنفرانس ویدئویی مانند اسکایپ یا زوم
سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری
سیستم‌های کنترل موجودی
نرم‌افزار مدیریت پروژه
 
 

9.مدیریت و برنامه‌ریزی پروژه

شروع یک کسب‌وکار به این معنی است که شما باید یک طیف وسیعی از پروژه‌ها را مدیریت کنید، مانند راه‌اندازی یک وب‌سایت و ایجاد طیف وسیعی از سیاست‌ها و روش‌ها. دانستن اینکه چگونه به‌طور مؤثر منابع خود را ازجمله زمان، پول و کارکنان را مدیریت کنید به شما در دستیابی به اهداف و موفقیت در مدیریت کسب‌وکار کمک چشمگیری خواهد کرد.
 
 

10.مدیریت مالی

توانایی در مدیریت امور مالی برای موفقیت در مدیریت کسب‌وکار بسیار مهم است. شما باید قادر به‌پیش بینی جریان نقدی و فروش خود باشید و همچنین سود و زیان را کنترل کنید. داشتن مهارت‌های مدیریت خوب مالی به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکارتان را سودآور و از سرمایه‌گذاری‌های مالی خود محافظت کنید.
 
 

11.مهارت‌های تحلیلی

محیط کاری امروزه پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر شده است. با افزایش سریع تکنولوژی، نیاز به تفکر تحلیلی نیز افزایش می‌یابد. تفکر تحلیلی به شما در ارزیابی وضعیت فعلی ، تعیین اینکه آینده چه می‌خواهید، چه‌کاری باید انجام دهید تا شکاف بین رشد فعلی و آینده کسب‌وکارتان را متوقف کنید کمک می کند. نکته مهم این است که بدانیم چگونه می‌توان داده‌ها را جمع‌آوری، بازبینی و ارزیابی کرد .
 
 

12.مهارت‌های فروش و بازاریابی

ایجاد روش‌های فروش و بازاریابی موفق در رشد کسب‌وکار شما ضروری است. مهم است که بتوانیم محصولات و خدمات خود را به‌طور مؤثر ترویج کنیم. توانایی تجزیه‌وتحلیل رقابت، بازار و ارائه خدمات خوب به مشتری و داشتن یک استراتژی بازاریابی برای توسعه صنعت شما و موفقیت در مدیریت کسب‌وکار حیاتی است.
 
 

چگونه مهارت‌های مدیریتی خود را گسترش دهیم؟

برای بهبود مهارت‌های مدیریت کسب‌وکار خود، می‌توانید در دوره‌های مدیریت کسب‌وکار شرکت کنید که به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را افزایش دهید. در ادامه چند نکته در مورد چگونگی افزایش مهارت‌های مدیریت کسب‌وکار که به شما در تبدیل‌شدن به یک رهبر عالی کمک می‌کند را ذکر کرده‌ایم:
 

  1. داشتن تمایل قوی برای توسعه مهارت‌های مدیریت کسب‌وکار
  2. خواندن کتاب‌هایی که به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های مدیریت کسب‌وکار خود را توسعه دهید
  3. گوش دادن به نوارهای صوتی یا سی‌دی‌هایی که به شما کمک می‌کند مهارت‌های مدیریت کسب‌وکار موردنیاز خود را توسعه دهید.
  4. شرکت در یک دوره آموزشی یا سمینار آموزش مدیریت کسب‌وکار
  5. ثبت‌نام در یک دوره آموزش مدیریت کسب‌وکار آنلاین
  6. داوطلب شدن به نقش مدیریت در سازمان‌های غیرانتفاعی

oxfordedu

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *