برای راه اندازی بیزینس کوچینگ و فعالیت به عنوان کوچ هیچ سازمان مشخصی وجود ندارد. به همین دلیل افراد می توانند با هر سطح دانشی به راحتی برای تبدیل شدن به کوچ اقدام کنند. با توجه به این موضوع ممکن است شما فردی را برای راه اندازی کوچینگ شغلی خود انتخاب کنید که هیچ قابلیتی ندارد. در این صورت دوره کوچینگ کسب و کار شما ناکارآمد خواهد بود و هیچ تاثیر مثبتی در روند کارتان نخواهد داشت.

با توجه به اینکه امروزه بسیاری از صاحبان مشاغل به خوبی می دانند که بیزینس کوچینگ چیست، اکثر آن ها سعی می کنند از یک کوچ در کسب و کارشان کمک بگیرند. با توجه به این موضوع انتخاب کوچ باتجربه و متخصص از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با مهم ترین ویژگی های کوچ در هنگام انتخاب آن آشنا کنیم.

بیزینس کوچینگ
ویژگی های مهم هنگام انتخاب کوچ در فرآیند بیزینس کوچینگ

برای انتخاب کوچ در فرآیند بیزینس کوچینگ نباید از این ویژگی ها غافل شد!

برای شروع آموزش کوچینگ کسب و کار دقت داشته باشید که کوچ مورد نظر شما حتما این ویژگی ها را داشته باشد.

  • قابل اعتماد بودن: اولین اصل در بیزینس کوچینگ اعتماد است. بنابراین باید یک کوچ انتخاب کنید که بتوانید به او و مهارت هایش اعتماد کامل داشته باشید. در غیر اینصورت نمی توانید راهکارهای او را به طور کامل مورد استفاده قرار دهید و تمام سوالات و دغدغه های خود را برای او بازگو کنید.
  • دانش و مهارت بالا: از طرفی کوچ انتخاب شده در روند بیزینس کوچینگ باید از دانش و مهارت بالایی در زمینه کسب و کارتان برخوردار باشد. برای اطمینان از این موضوع می توانید در رابطه با کوچ از مشتریان قبلی او نظرخواهی کنید. در این صورت می توانید میزان موفقیت او را در زمینه کوچینگ مورد ارزیابی قرار دهید.
  • روابط عمومی فوق العاده: کوچ باید بتواند در جلسه معارفه بیزینس کوچینگ شما را مجذوب خود کند و اعتمادتان را جلب نماید. در صورتی که او از مهارت ارتباطی بالا برخوردار نباشد، نمی تواند نظر شما را به خود جلب کند. بنابراین نمی توانید در دیگر جلسات نیز با اطمینان از او همکاری بخواهید.
بیزینس کوچینگ
برای انتخاب کوچ در فرآیند بیزینس کوچینگ نباید از این ویژگی ها غافل شد!

هنگام انتخاب کوچ این ویژگی ها را در نظر داشته باشید!

زمانی که می خواهید کوچ مورد نظر خود را در روند کوچینگ کسب و کار انتخاب نمایید، توجه داشته باشید که دارای ویژگی های زیر باشد.

  • اول اینکه او باید شنونده خوبی باشد. در این صورت به خوبی صحبت های شما را می شنود و مشکلاتتان را درک می کند.
  • از طرفی باید در روند بیزینس کوچینگ به شما کمک کند تا اهداف درست و منطقی برای کسب و کارتان انتخاب کنید.
  • ارائه نمودن بازخورد عالی و تاثیرگذار از مهم ترین ویژگی های کوچ کسب و کار است. او باید بازخوردهای شفاف و مثبتی برای موفقیت کسب و کار ارائه دهد.
  • صادق بودن و داشتن وجدان کاری از دیگر ویژگی های مهم و ضروری در کوچ مورد نظر شما می باشد.
  • همچنین برای کسب و کار خود از فردی کمک بگیرید که با وجود تخصص و تجربه بالا، علاقه مند به یادگیری بیشتر باشد و اطلاعات خود را به روز نگه دارد. 
  • کوچ موفق از توانایی بالایی در حل مسئله برخوردار است و محدودیت های کسب و کار را به خوبی شناسایی می نماید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *