13 راهکار مؤثر برای بهبود مهارت های فردی

مهارت های بهبود فردی چیست؟

مهارت های توسعه فردی خصوصیات و توانایی هایی است که به شما کمک می کند تا هم به صورت شخصی و هم از نظر حرفه ای رشد کنید. درک و بهبود این مهارت ها می تواند به شما در حداکثر رساندن پتانسیل خود کمک کند.

این روند همچنین به عتوان رشد خود یا رشد شخصی شناخته می شود. مهارت های بهبود شخصی می تواند ویژگی ها یا خصصوصیاتی باشد که قبلا دارید یا خصوصیاتی را که می توانید از طریق آموزش بدست آورید.

افراد بسته به اهداف خود، مهارت های مختلف بهبود فردی را ارزیابی می کند، اما در اینجا مثالهایی از این مهارت هایی که افراد معمولا در جهت توسعه دارند، ذکر شده است.

1 . برای بهبود مهارت های فردی ارتباطات خود را تقویت کنید

ارتباطات شامل توانایی شما برای صحبت، نوشتن و گوش دادن است. با این مهارت ها می توانید درک کنید که دیگران چه می گویند و چه احساسی دارند و همچنین ایده ها و احساسات خود را منتقل می کنید.

ارتباطات خوب می توانند با استفاده ار لحنی مثبت و مناسب برای اوضاع، به وضوح و با اطمینان صحبت کنید.

2 . درون فردی

مهارت های بین فردی رفتارهای کلامی و غیر کلامی و واکنش به تعادل با افراد است. آنها بر توانایی شما در ایجاد روابط و ایجاد برداشت از دیگران در موقعیت های اجتماعی تأثیر می گذارند.

3 . مهارت های سازمانی

مهارت های سازمانی شامل مرتب بودن فضاهای فیزیکی و دیچیتال و همچنین تونایی شما در برنامه ریزی و اولویت بندی است. سازمان دهی خوب می تواند در صرفه جویی در وقت، جلوگیری از سوء ارتباطات و بهبود کارایی کمک کند.

4 . حل مسئله

حل مسئله توانایی شما برای مقابله با شرایط چالش برانگیز یا تعجب آور است. حل کننده های خوب مشکل می توانند در هنگام مواجهه با موانع آرام باشند و تمام گزینه های خود را برای یافتن بهترین راه حل ارزیابی کنند.

5 . برای بهبود مهارت های فردی اعتماد به نفس لازم است

اعتماد به نفس اعتقاد به توانایی ها، اقدامات و تصمیمات شماست. اگر به خودتان اعتماد دارید، احتمالا به دنبال اهداف بلند پروازانه هستید، چیزهای جدیدی را امتحان کنید و باور کنید که می توانید موفق شوید.

6 . مهارت تطبیق پذیری

تطبیق پذیری در واقع توانایی سازگاری شما برای تنظیم سریع و آسان با چیزهای جدید است. افرادی که به خوبی تغییر می کنند اغلب با شخصیت های متنوعی همراه می شوند و در هر محیطی شکوفا می شوند. آنها می توانند در شرایط غافلگیر کننده آرام باشند.

7 . برای بهبود مهارت های فردی صداقت داشته باشید

مردم تمایل دارند به کسانی که صادق هستند و در کنار ارزش های خود ایستاده اند اعتماد کنند. صداقت به معنای انجام درست و گفتن حقیقت است، حتی اگر این چیزی نیست که می خواهند بشنوند.

داشتن یکپارچگی می تواند منجر به شهرت خوب و فرصت هایی برای پیشرفت شود.

8 . اخلاق کاری

اخلاق کار نه تنها کار سخت، بلکه قابلیت اطمینان، مسئولیت، کیفیت، عزم و انضباط را نیز شامل می شود. افرادی که اخلاق شغلی خوبی دارند، تمایل دارند که مولد و دارای نگرش مثبت باشند.

9 . توانایی رهبری

رهبری توانایی هدایت مردم است. رهبران خوب می توانند به دیگران انگیزه دهند و به آنها در رسیدن به یک هدف مشترک کمک کنند. آنها اعتماد به نفس ایجاد می کنند و روحیه را بهبود می بخشد.

10 . گوش دادن فعال را تمرین کنید در کلیه مقاله هایی مانند “ده راه برای بهبود مهارت های بین فردی” ، سردبیران توصیه می کنند که گوش دادن فعال را انجام دهند.

شما می توانید این کار را با حفظ تماس چشمی ، تکان دادن سر و تکرار آنچه او می گوید، انجام دهید. در این صورت گوینده احساس احترام خواهد کرد و احتمالاً می توانید پس از آن گفتگو را راحت تر به یاد بیاورید.

11 . برای بهبود مهارت های فردی قاطع باشید

برای بهبود مهارت های فردی و ارتباطی در کار و روابط شخصی بسیار مهم است که بخواهید. به توانایی و نظرات خود اطمینان داشته باشید ، از بیان نیاز های خود و همچنین محدودیت های خود نترسید.

12 . برای بهبود مهارت های فردی همدلی را تمرین کنید

با قرار دادن پای خود در کفش دیگران ، به یک منظره خوب و درک بهتر از مسائل دست پیدا می کنید. این به شما در توسعه همدلی با دیگران کمک می کند. همچنین با این کار راه حل های بیشتری برای یافتن راه حل های خود پیدا می کنید که به همه افراد کمک خواهد کرد.

13 . برای بهبود مهارت های فردی روابط خود را حفظ کنید

اجازه ندهید که مسائل بی اهمیت روابطی را که سال ها با دقت ساخته اید خراب کند. با دوستان و همکاران سابق خود در شبکه های اجتماعی در ارتباط باشید.

برای آن ها ایمیل بفرستید و سعی کنید به دیدنشان بروید. این به بهبود مهارت های فردی شما کمک می کند. همچنین نشان می دهد که شما برای افراد و روابط خود ارزش قائل هستید. این به پیشبرد کار ها در مسیر طولانی کمک کند.

حتی اگر در خدمات به مشتری ، فروش یا روابط عمومی کار نمی کنید ، مهارت های فردی بخشی جدایی ناپذیر از جعبه ابزار حرفه ای شما را تشکیل می دهند.

از همکاری در یک پروژه با همکار ناامن گرفته تا برقراری ارتباط با یک ذینفع خارجی مهم ، به اعتماد به نفس ، همدلی و مهارت های ارتباطی نیاز دارید تا از هر تعامل بیشترین استفاده را ببرید.  

چگونه مهارت های فردی خود را بهبود ببخشیم؟

شما می توانید مهارت های فردی خود را با شرکت در کلاسها، یادگیری از افراد اطراف خود، به دست آوردن استعداد های جدید و بهبود مهارت های موجود ارتقاء دهید و یا یک برنامه برای بهبود فردی خود داشته باشید، برای توسعه شخصی خود این دستور العمل ها را دنبال کنید: بر ترس های خود غلبه کنید.

ترس می تواند از رشد و پیشرفت شما جلوگیری کند. ب عنوان مثال اگر از صحبت کردن عمومی می ترسید، یک کلاس بگیرید یا به گروهی بپیوندید که به مردم کمک می کند بلندگوهای عمومی شوند.

اگر از خطرات می ترسید، مربی پیدا کنید که می تواند در تصمیم گیری های خوب و ایجاد اعتماد به نفس به شما کمک کند. با امتحان کردن کارهایی ممکن است راحت نباشید، رشد و یاد بگیرید.

اگر خجالتی هستید، سعی کنید مکالمه را شروع کنید یا خود را با افراد جدید در یک پذیرش یا کارگاه معرفی کنید. خواندن، خواندن دانش و واژگان ما را گسترش می دهد و ما را آگاه می کند.

این ذهن ما را تحریک می کند و می تواند مهارت های تفکر انتقادی ما را بهبود ببخشید. برای تعیین حداقل یک مقاله آموزشی یا انگیزشی در روز یا یک کتاب در ماه هدف را تعیین کنید. چیز جدیدی یاد بگیرید.

مهارت یا موضوع جدیدی را بیاموزید، چه خودتان این کار را انجام دهید و چه برای یک کلاس ثبت نام کنید. به عنوان مثال، شما می توانید دوره هایی را برای یادگیری زبان را در برنامه ی خود داشته باشید.  

برای اطلاعات بیشتر به این مقاله مراجعه کنید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *